måndag 4 april 2011

Chocolat

Sätter in en till film här innan jag går och knyter mig. Chocolat från 2000.


En supermysig film om Vianne (Juliette Binoche) och hennes dotter som flyttar in en liten by i södra Frankrike, och öppnar en liten chokladbutik. Detta skakar de stillsamma och anständiga byborna enda till grunden, och det tar inte lång tid innan dom har borgmästare Reynaud (Alfred Molina) efter sig. Man predikar om ondskans frestelser i staden, och snart står byborna framför ett svårt val. Att hålla i sina seder och det stilla livet som de alltid gjort, eller ge in för Vianne's underbara choklad.

Med på listan bland skådisar är också Johnny Depp (en av mina absoluta favoriter), Carrie-Anne Moss (Trinity ur Matrix) och Judi Dench (MI6 fifän!) Jag talar till er killar när jag säger att ni ska ta och gosa upp er i soffan med tjejen och en låda choklad och se den här filmen. Ni kommer inte ångra er ;)

Trailer får ni här:


och här har ni länk till filmmusiken på Spotify: Rachel Portman – Chocolat - Original Motion Picture Soundtrack. Kan vara värd att kika lite på ^^ Ha det bra gott folk :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar