torsdag 11 augusti 2011

Panikinlägg

För helv*te, jag kom precis hem från ett läger och har inte hunnit uppdatera speciellt duktigt på ett rätt bra tag, och inte ens nu har jag egentligen ordentligt med tid för riktigt inlägg, så vi kör turbo igenom filmerna jag sett sen jag kom hem.

Först har vi Due Date



Såg den i tisdagskväll, och jag blev inte imponerad. Ett väldigt halvtaskigt försök till något som liknar "Baksmällan", fast med hemska karaktärer och filmat i en bil för det mesta istället för i Vegas.

Robert Downey Jr är rolig för att han är cool, men han är inte cool för att han är rolig. I en film där han satsar på det lustiga istället för det coola så sjunker han lägre än mitt gamla hat-objekt "Raka spåret till Chicago" med John Candy och Steve Martin.

Zach Galifianakis spelar en snubbe som man ska hata, och för all del, man hatar honom. Så mycket så att man inte kan skratta. Man blir bara arg på honom.

En rolig film som inte är rolig. Inte lika illa som Vampyrer suger, men inte långt ifrån.

Sen har vi Despicable Me


Skitrolig film. Massa underbara och färgstarka figurer. Se den en gång så minns du alla replikerna. Obetalbart mysig historia om en superskurk som adopterar tre föräldrarlösa flickor till en av sina onda planer, men blir sedan fäst vid flickorna och förändras.

Steve Carell från "40 year old virgin" gör rösten till skurken Gru och lägger därtill en dialekt som inte är av denna värld.

Och innan jag kör vidare: Gru's medhjälpare. Alla de små gula gubbarna är nog det gulligaste jag sett sen det här: 


Den var mysig och kan rekommenderas för alla som gillar animerat :)

och sist men inte minst:




RED. Eller "Retired and Extremly Dangerous" som stämpeln betyder. Filmen handlar om ett gäng pensionerade hemliga agenter, som en gång i tiden bar rätten att döda och allt det där, men idag inte gör allt för mycket, förens de hittar varandra igen för att än en gång ställa till det och stöka ner.

Storyn kan jag inte berätta så mycket om eftersom jag knappt själv förstod den, och det var kanske inte Oscar-material men den innehåller väldigt färgstarka karaktärer som håller dig spikad framför TVn tills det är slut.

En helt störd actionrulle med så mycket skjutande att Rambo känns lugn. Förvänta er som sagt ingen höjdare, men underhållande var det helt klart.

Så! Nu ska jag äta lunch. Hare fint, så kommer jag med normala inlägg så småningom :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar