fredag 1 april 2011

Independance Day

God kväll gott folk! Jag sitter och myser här i soffan i väntan på min Emi, så jag tänkte att jag tar och berättar om en klassiker som de flesta lär ha sätt. Om inte. Se den.



Supermysig science fiction med Will Smith, Bill Pullman och Jeff Goldblum. En film lite före sin tid, med en vattentät historia regiserad av Roland Emmerich (killen som sedan gav oss Day after Tomorrow och 2012).

Kort och gott så börjar historien med att ett enormt "tefat" flyger in över Washington, och första tanken är att hälsa Jordens nya gäster välkomna. När gästerna sedan svarar med att ödelägga jordens stora städer så skickar President Thomas J Whitmore (Bill Pullman) iväg flygvapnet ledd av Kapten Steven Hiller (Will Smith) att förstöra skeppen utan framgång på grund av besökarnas överlägsna teknik. Samtidigt har den överkvalificerade TV-teknikern David Levinson (Jeff Goldblum) kommit närmare och närmare att förstå sig på besökarna och vad dom är där för.

En väldigt "Amerikansk" film men fullt värd att se och jag ser den som en ganska betydande Sci-Fi klassiker.

*Ska se om jag kan hitta en trailer*


Jo verkar ju som att det fanns en :) Ha det fint gott folk ^^ :D Nu är min Emi färdig i köket och vi ska ta och se Indiana Jones and the Last Crusade ^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar