fredag 1 april 2011

The Prestige

Halloj. Trevlig första april på alla! Rapporterar idag från en Mac (peppar peppar), så vissa underligheter kan uppstå antar jag, men jag ska göra mitt bästa. Idag, så tänkte jag berätta om en av mina favoritfilmer, nämligen "The Prestige"! Otroligt bra film med en imponerande rollista så väll som en otroligt bra historia.



Filmen handlar om trollkonstnärer och vad man behöver offra för att bli en mästare i konsten. Genom historien så bjuds det på massvis av både klassiska och nya trolleritrick där man får vara lite bakom kulisserna och se förklaringen av den mystiska konsten.

Vi har Hugh Jackman som Robert Angier och Christian Bale som Alfred Borden. Dessa två unga illusionister är rivaler och tävlar om platsen som Englands främste trollkonstnär, och vill med alla medel visa upp den perfekta illusionen.

Med på rollistan är också Michael Caine, Scarlett Johansson och ingen mindre än David Bowie.

Här har vi en trailer:



Jag rekommenderar den här filmen för alla som har något till övers för trolleri.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar