torsdag 30 juni 2011

I am Number Four

Den här såg jag ikväll, och jag måste säga att jag är lite småförälskad. I am Number Four


Filmen följer John, som spelas av Alex Pettyfer, som kommer från planeten Lorien, men är bosatt på Jorden efter att hans folk blivit utplånat. På Jorden bor han med sin beskyddare Henri, och de lever genom att flytta runt från stad till stad för att inte bli upptäckta. Dels av människor, och dels av Mogadorians som är det intergalaktiska folkslaget  som utrotade Loriens folk.

Historien förklarar att John är en av nio andra Lorianer som tilldelades speciella krafter för att kunna skydda sig själva och sina älskade, och dessa är tillräckligt mäktiga för att kunna besegra alla Mogadorians, och därför är de nio jagade för att bli utplånade.

Filmen är baserad på boken av Pittacus Lore (Vilket jag tycker låter som en dålig pseudonym?) med samma namn, som jag tänkte åka och köpa imorgon eller under helgen om jag har tid. En uppföljare, the Power of Six, är beräknad att ges ut i september nu i år, och förhoppningsvis kommer det en film på den också.

Jag måste verkligen säga att jag tyckte om den här filmen. Rejäla specialeffekter, och en hållbar historia, samt en hel del väldigt färgstarka karaktärer. En film som man verkligen kommer ihåg, och jag rekomenderar den verkligen till er som gillar Sci-Fi och superkraft-konceptet.

Trialer:


Hoppas ni tar er tid att se den. Peace out hombres.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar