tisdag 5 juli 2011

Transformers: Dark of the Moon

Vart ska jag börja? Jag vet ärligt talat inte... Jag var helt förstummad efteråt. Det här var utan tvekan den bästa filmen sedan V för Vendetta gavs ut. Såg ni den inte bör ni se den.


Decepticons återvänder medan människorna och Autobots hittar Optimus Primes gamla mästare Sentinel Prime, på en plats som människan inte satt sin fot på under 40 år.

Shia LeBeouf är tillbaka som Sam Witwicky självklart. Även John Turturo som Seymour Simmons, men Megan Fox lyser ju som sagt med sin frånvaro, och har istället bytts ut mot Carly som spelas av Rosie Huntington-Whiteley. Detta var inte bara Huntingtons första film, utan också den första filmen som hon någonsin såg i 3D. Seriöst? Vart har människan bot under de senaste 5 åren?

Alla Transformers som man kommer ihåg kommer tillbaka. Optimus, Ironhide, Bumblebee, Ratchet, Sideswipe, för att inte tala om de små killarna Brains och Wheelie (Som förövrigt var fenomenalt roliga.)

Vad som kan vara kul att veta är att Hugo Weaving gör rösten till den onde Megatron, medan (håll i er) Leonard freaking Nemoy gör rösten åt Sentinel Prime. (Ni vet Spock?!) Bad ass om ni frågar mig.
(Och för er Naruto muppar där ute så gjorde Peter Cullen, som är Optimus Primes röst, den amerikanska dubbningen till Sakumo Hatake som är Kakashi's farsa. Världen är liten)

Annat som är värt att nämna om den här filmen kan vara att, eftersom de pratas så mycket om månen i den, så syns den faktiska Buzz Aldrin som för en kort konversation med Optimus. Väldigt häftigt. Buzz var alltså Neil Armstrong's moon homie för er som inte visste det.

Jag vet inte vad annat jag kan säga. Jag kan inte prata om historien allt för mycket. Den måste ses och inte läsas. Jag lovar. Bästa filmen sedan V för Vendetta.

Trailer:


Hoppas ni går och ser den.
PS: 3D är helt onödigt i den här filmen. Den innehöll INGA 3D-effekter över huvudtaget, så spara er tjuga och köp en läsk istället, det är det mer värt.

Peace out hombres!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar