fredag 3 februari 2012

I brist på annat: Firefly

Sitter i bilen på väg till Småland, vilket i det här vädret är en 7-timmarstripp enkel resa... -.-' Så i brist på annat så tänker jag tjafsa om Firefly! (Via telefonen, så vet inte hur konstigt inlägget kan se ut.)
Anywho...


Firefly är (den korta) historien om besättningen ombord på det lilla rymdskeppet Serinity (Som är av märket "Firefly", därav namnet.)
Framför allt leds historien av Kapten Malcolm Raynolds som spelas av Nathan Fillion. Sen följer en lång lista besättningsmedlemar som jag inte tänker radda med androidtangenter men jag tänker lyfta fram ett par som tilltalar mig :)
Först och främst piloten Wash som spelas av Alan Tyduk som dels medverkade i Transformers 3 (finns att läsa om tidigare på bloggen) och dels gjorde rösten till roboten Sonny i I, Robot.
Sen finns vapengalningen och slagskämpen Jayne som spelas av en nyligen omnämnd favorit, nämligen Adam Baldwin som medverkar i Chuck (som för övrigt går att läsa om här bara några dagar tillbaka).
Sisst men absolut inte minst, (eller jo^^) det psykotiska soldatexperimentet, flickan River som spelas av (min framtida fru) Summer Glau. Glau känns framför allt igen från Terminator: Sarah Connor Chronicles men även från The Cape (ja den har jag också pladdrat om).
Det här var bara mina favoritkaraktärer och besättningen tar inte slut här :P
Serien på 13 avsnitt och 1 film blev tyvärr nedlagd på grund av bristande intresse från sponsorer innan den knappt hann börja. Väldigt synd eftersom att du inte kan kalla dig ett äkta SciFi-fan förns du har sett Firefly.

Trailer hittar jag ingen, så ni får introt och (den förövrigt väldigt bra) temalåten.


Taaaake me out, to the black! Tell them, I ain't coming back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar