torsdag 9 februari 2012

Treasure Planet

Tam-ta-tam... Idag har det hänt väldigt lite, så jag har spelat gitarr. Bland annat en hel del musik av Goo Goo Dolls. Då kom jag att tänka på att deras sångare sjöng låten I'm Still Here från Disney's Treasureplanet, så jag tänkte ta upp den ^^




För er som har sätt den så tänkte jag påpeka att det är en EPISK film. Jag tycker extremt mycket om den och jag uppskattar nyanserna mellan den klassiska sagan och science fiction-kryddan.


För er som inte har sätt den så är det här en science fiction tappning av boken "Skattkammarön" av Robert Louis Stevenson. Den handlar om den rastlöse pojken Jim som kommer över en skattkarta (mekaniskt hologram) och drar sig ut på skattjakt med ett (rymd)skepp där de får veta besättningen känner till kartan och gör myteri. Ledda av den enbente (Cyborgen) John Silver jagar (rymd)piraterna Jim och kartan för att komma före till vad som sägs vara den största skatten som en sjörövare(rymdpirat) någonsin gömt.

Alla som tycker om Science Fiction eller Pirater eller både och, bör se den här filmen. En riktigt häftig äventyrshistoria med så många kontraster och karaktärer och figurer som alla är underbara på det där sättet som bara Disney kan åstadkomma. Rekommenderas varmt till Disney-fantaster.



Trailer




So different, yet so amazing.
Bra grejer helt enkelt.

1 kommentar:

  1. Ni får ursäkta den plötsliga font-förändringen. Vet inte hur det gick till och jag är ALLDELES för lat för att fixa det i HTML. Peace out.

    SvaraRadera