onsdag 18 maj 2011

Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn

WTF?! var nog min reaktion när jag bläddrade på IMDB idag för ett historiaarbete. Ja, mitt historiaarbete var film-relaterat, vad annars? ^^  Aja hur som helst så hittade jag den här:

Adventures of Tintin: Secret of the Unicorn

Verkar inte finnas någon wallpaper än men hittade två bilder.




Alltså. En animerad modernisering av Tintin historierna Enhörningens hemlighet med fortsättningen Rackham den Rödes skatt. Med start på Enhörninges Hemlighet.

Lite sjukt är att våran käre 007 aka Daniel Craig ska göra rösten till Rackham den Röde.

Dessutom har vi Jamie Bell (Griffin i "Jumper") som Tintin själv, samt Andy Serkins (Alley i "The Prestige"<3) som Kapten Haddock.

Jag växte upp med Tintin, så det här tycker jag är roligt att se. En gammal supermysig historia dammas av så att det kan göras något halvbra av den. Tyvärr blir det ju en amerikansk tolkning på en fransk serietidning, vilket blir lite knasigt. Men men, vi får hoppas på det bästa antar jag :)

Trailer:


Som sagt. Lär bli lite annorlunda mot den Tintin vi fans är vana vid, men ska bli kul att se Tintin på vita duken igen. Väldigt roligt. Premiär datum är 23e december i år. Ha de' gött folk. Nu ska jag äta lunch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar